Saturday, December 29, 2007
One night at the fun-fair...
Ecah enjoy sungguh that night.. gelak-gelak..makin besar dah anak dara ibu ni... dah tau malu-malu bila kena usik.. sronok sgt dia dpt naik 'ting' tu semua.. (benda-benda yg dia naik ni dia panggil "ting"... mana dia dpt perkataan tu pon tak tau le..)






















posted by LAILATUL AI'SYA's GALLERY @ 10:07 PM   0 comments
Ai'sya & her cousin..






















posted by LAILATUL AI'SYA's GALLERY @ 9:49 PM   0 comments
Tuesday, December 18, 2007
Tudung Baru
















posted by LAILATUL AI'SYA's GALLERY @ 4:24 PM   0 comments
Wednesday, December 12, 2007
Nyam..nyam..sedapnya





















Ecah tengah makan cheesecake... gambar ni masa dia baru ja bgn dari tdoq.. agaknya bau cheese ni kuat kot.. sebab bgn ja tdoq terus mintak nak makan kek.. pastu makan sungguh-sungguh lak tu.. hmmm... sama mcm abah dia... kek lain tak makan.. makan kek yg mahal ja.. ish..ish..ish... anak abah sungguh... baju pon tak mau pakai...nak tayang perut yg bulat ler tu..
posted by LAILATUL AI'SYA's GALLERY @ 1:29 AM   0 comments
Friday, December 7, 2007
Semakin hari semakin meriangkan..
Dah lama tak update pasai ecah kan... arini ecah dah 2 thn 1 bulan 1 minggu 1 hari... dah makin pandai cakap.. dan kebanyakan percakapan dia tak pelat.. perkataan yg dia sebut pon jelas dan tak susah nak tangkap apa yg dia kata... Ecah ni cara dia bercakap tu lemah lembut ja dgr kat telinga tapi dia ni tak lemah lembut pon orgnya.. kasaq dan ganas...lagi satu cara dia bercakap tu mcm beralun dan berirama...antara perkataan yg bonda suka dgr dia sebut :

** Jom naik mutu (motor) send abg long school
** bukak pampes..dah full
** jom masuk oilet (toilet), bukak ayaq
** ibu, toleh (tulis) layang-layang, fish, hus (house), car, balloon...etc ( kadang dia suruh lukis tapi dia sebut tulis gak)
** abah mana? abah takdak... abah ilang..
** aicah makan nacik..cup (sup) sedap
** ibu sleep jom
** mendekaaa (merdeka, yg ni bila lalu kat jalan nampak bendera)
** ibu tgk, bird fly... ** ibu tgk, ada aeroplane (padahal takdak apa pon kat langit tu..)
** moon mana? moon takdak...autik aaaa (cantiknyaaaa)
** awuuuu (flower) tu autik aaa( cantiknyaaaa)
** ibu nak go work..byeeee...
** ishhhhhhh panaihhhhh (yg ni kalau dlm keta la.. terus sembunyi muka dia kat bonda) dan lain2 la perkataan yg dia dah pandai sebut..

satu lagi ecah ni jenis berani sket.. tinggal dia dlm gelap pon dia tak nangih.. boleh dok sorang2 ja... dan pantang tgk lipas... kalau jumpa kat dia mesti dia nak pijak lipas tu sampai mati.. pastu dia bgtau.."ibu, aicah pijak kokushhh (cockroach) mati dahhh"

Lagi satu dia suka sgt sebut perkataan ‘Nak’ di belakang ayat… contohnya..
** tutu (susu) nak
** makan nak
** minum nak
** nek (naik) car nak
** shoes nak ** bedak nak
** mandi nak
** paper nak, pen/pencil nak…..etc…

Lani pon dah pandai suruh bonda call abah dia bila dia rasa rindu.. dia ambik hp bonda pastu dia kata..tipon abah nak..aicah tipon abah.. pastu ngekek2 gelak dgn abah dia.. bila abah dia kata bye dia pon lambai2 kat hp tu konon2 abah dia nampak lah.. haiiiii kalau camni nak kena beli tepon 3G lah..baru nampak sket.. (mmg dlm plan pon..sebab dah dok jauh2 camni.. nak gak tgk muka..hihihihiii)

Bila nak tdoq lak.. masuk bilik mesti dia suruh bukak 'lampu autik (cantik)".. actually tu lampu tdo dia la tuuu... pastu asek suruh kita urut badan dia dulu... siap tunjuk lagi kat mana nak kita urut dia..sat-sat tunjuk perut, tunjuk kaki, tunjuk blakang badan.. sampai ujung jari, kuku, mata, mulut, gigi dan rambut pon suruh kita urut kat dia.. Pendek kata..semua la dia suruh bonda urutkan.. pastu dia gelak2... kalau sakit sket nak minyak amat (gamat) pastu nak sapu sendiri tempat yg sakit tu... kadang2 tu bukannya sakit apa pon.. nak gak minyak gamat suruh sapu kat betis dia lah, perut lah, kuku lah.. suka ati dia je... tapi bila bonda kata bonda dah tak larat... dia lak tlg urutkan.. bagus jugak anak dara bonda ni.. Bila dia dah betul2 mengantuk dia akan suruh bonda baca doa utk dia.. dia pon angkat tangan baca doa skali.. tapi tak sempat kita habih baca doa dia dah sebut "aminnn".. pastu dia kata "ndoi nak" (nak buaian).. letak dia dlm buaian, dia suruh bonda hayun lak.. bila bonda dah malas hayun dan buat2 tdo.. dia hayun sndiri pastu dgr la dia sebut "Lailahaillah..muhammad..allahhh" sampai la dia lena.. tapi dia lena dlm buaian tak lama pon.. dlm sejam dua je.. pastu dia turun sendiri, panjat katil dan tdo celah bonda jugak.. suka sgt ambik tgn bonda letak kat muka dia.. pastu suruh peluk atau tepuk dia..

One thing yang bagus tentang Ai'sya ni dia tak kedekut.. kalau minum atau makan apa2..bila kita minta sket..dia bagi.. siap suapkan lagi... pastu sejak umur dia setahun dua bulan dia dah pandai angkat baju kotor dia masukkan dlm bakul dan angkat pampes dia buang dlm dustbin..Ai'sya ni umur 10 bulan dah pandai jalan..kalau bonda dok sebok buat kek, dia pon tlg sibuk sama.. sama2 nak buat gak.. terpaksalah bagi tepung, butter dan mangkuk lain kat dia.. bagi pemutar telur 1, jenuh la dia dok pukul adunan.. mak bonda pon kata dia rajin tolong kat dapur.. kalau mak tgh masak, dia tanya la.. nanny masak pa? nanny buat pa? pastu mak kata dia mesti kata.. "tolong nak".. selalunya mak bagi kat dia lesung batu dan mak taruk kacang tanah dlm tu.. ai'sya ni pon tolong la tumbuk kacang tu sampai lumat.. yg sronok tgk tu sebab dia pegang anak lesung tu betul..tak terbalik pon..

Yang negatifnya plak si Ai'sya ni ialah dia ni bonda tgk mmg tak sabar.. nak semua benda tu cepat ja.. pastu pantang org lain tampar ke, pukul ke, cubit ke.. mesti dia balas..kalau sepupu sepapat dia saja gurau2 tampar dia pelan2 ke kan.. mesti dia p penampar org tu kuat2.. tgk dia ni jenis berdendam gak.. kalau arini dia tak dpt balas..esok lusa siap lah! Lagi satu kuat merajuk jugak ecah ni.. degil pon ada gak.. lagi satu perangai dia yg membengangkan kita bila kita beria-ia marah dia.. dia buat muka seposen je... mcm konon-konon dia tak tau yg kita ni tgh marah dia.. terus dia jalan p main basikal/tgk tv/p dapur dgn muka yg selamba jek... kadang2 tu bila tgh marah dia.. dia sengeh2 ja..pastu dia kata kat kita.."tom-tom bak.. cakkkk aaaa, ibu smile autik aaaa" adussssss mmg geram sgt2 kat dia kalau dia kata camtu.. Mmg makin besar ni makin byk kerenah dia... tapi bonda suka tgk dia pandai bawak diri bila kat umah org atau jumpa org yg dia tak brapa kenal.. dia diam je.. tak nakal2.. nak dgr suara dia pon susah...org usik2 dia pon dia tgk dgn pandangan selambe jeee.... Lepas mandi suka sgt suruh org bau ketiak dia.. pastu dia tanya "wangi kan ibu?" itu yg wangi... kalau dia terbuang angin @ terkentut... sengeh2 ja mai bagitau.."ibu, aicah puutttt... aicah kentut.. smelly.." sambil tangan dia kibas-kibas kat idung dia konon2 mcm busuk sgt ler tu.. padahal kadang2 tu takdak bau apa pon... Petang2 selalunya dia suka naik basikal dgn abang-abang sepupu dia.. dia cepat belajar.. dia blajar kayuh basikal 2 hari je.. terus dia pandai kayuh.. skarang ni jgn cakap lah.. kayuh basikal laju tul..bila bonda sampai umah jer cepat2 dia turun basikal dan terpa bonda.. "ibu balik..ibu balik" pastu suruh kita dukung dia lak..mmg manja sungguh anak dara sorang ni.. Dia pandai mengusik gak.. ada2 ja idea dia nak usik bonda.. Apa-apa pon dia la penawar...dia lah penyeri hidup bonda... Sampai sini dulu update crita dia.. nanti bonda update lagi..








posted by LAILATUL AI'SYA's GALLERY @ 12:15 AM   0 comments
Thursday, December 6, 2007
HAPPY 2nd BIRTHDAY SAYANG




posted by LAILATUL AI'SYA's GALLERY @ 11:45 PM   0 comments
Sweet Dreams Dear
Time to sleep... selain dari berzikir ecah suka dgr ibu nyanyi lagu ni...

Twinkle-twinkle little star
How I wonder what U are
Up above the world so high
Like a diamond in the sky
Twinkle-twinkle little star
How I wonder what U are!

When the blazing sun is gone
When he nothing shines upon
Then you show your little light
Twinkle, twinkle, all the night
Twinkle, twinkle, little star
How I wonder what you are!

Then the traveler in the dark
Thanks you for your tiny spark
He could not see which way to go
If you did not twinkle so
Twinkle, twinkle, little star
How I wonder what you are!

posted by LAILATUL AI'SYA's GALLERY @ 11:32 PM   0 comments
Lepak-lepak Belakang Kuarters Jln Duta
Every Saturday or Sunday evening, ibu took Ai'sya for a walk around the quarters with her stroller.. when I (ibu) feel so tired.. we just sit lazyly at the car park which is behind the block..nobody park their cars at there.. so it's safe for her to play...while keep an eye on her, i can hear the train (komuter) sound down there..ai'sya really love to see train..





posted by LAILATUL AI'SYA's GALLERY @ 11:29 PM   0 comments
Ai'sya & Aidil



posted by LAILATUL AI'SYA's GALLERY @ 11:17 PM   0 comments
My Baby You...

As I Look into your eyes

I see all the reasons why

My life's worth a thousand skies

You're the simplest love I've known

and the purest one I'll own no you'll never be alone

My baby you Are the reason I could fly

And cause of you I don't have to wonder why

Baby you There's no more just getting by

You're the reason I feel so alive....
posted by LAILATUL AI'SYA's GALLERY @ 11:12 PM   0 comments
Jalan-jalan Main Wau dgn Abah




posted by LAILATUL AI'SYA's GALLERY @ 11:05 PM   0 comments
about me
My Photo
Name:
Location: Somewhere in Lunas, Kedah, Malaysia
Udah Lewat
Archives
sutbok
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus. Aenean viverra malesuada libero. Fusce ac quam.
Links
Template by
Free Blogger Templates